MITT NYA ORD - BROVISS



På bropelaren vid en av de avigare platserna i Stockholm har någon satt upp en spegel. Denna spegel kan i sin helhet återge himlen, brobygget och om, åskådaren flyttar sig hit och dit, en inramad bild av omgivningen. Det är något smärtsamt i en krossad spegel. Nu har någon satt upp en teckning på spegeln. Den är mörk. Är det sju års drömmar som krossas här? Är det en besvikelse som tecknaren ger uttryck för. Ja, jag ser ett avtryck eller två. Men bron ovanför är en bro som bär. Det är kanske så vi ska se på möjligheterna. Det är alltid möjligt att bygga broar. Jag är en broviss person. Jag envisas med att utmana möjligheterna. Det kan vara så att tillvaron är en krossad spegel och en svärtad bild. Men om den sätts upp på en bropelare - då kan jag bara se bron. Och då tänker jag... det går säkert att ta sig över det här.



Anne-Marie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback