INNE HOS ELEFANTEN




Jag och min innovativa lärarkollega fick vara inne hos elefanterna.
- Mata den...manade elefantskötaren, det är bara att ta en näve och stoppa in handen i elefantens mun och släppa ned maten där...
- Va...
Jag tittade plötsligt in i ett jättegap. Min kollega var långt mer modig än jag. Hon stoppade in mat, näve efter näve,
och elefanten såg ut att också sluka hennes hand...upp till armvecket,
- Nä... jag är allergisk mot elefanter, försökte jag säga, under det att jag drog mig längre och längre ifrån.

Ett kort ögonblick var vi ensamma med elefanten,
- Vi rymmer, försökte jag. Och klättrade smidigt mellan de spända stålvajrarna. Elefanten satte genast efter. Jag och min kollega flydde från olika inhängnader, slank smidigt igenom tjocka stålvajrar...

Då elefantskötaren kom tillbaka stod vi på ett väldigt långt avstånd från den nyfikna elefanten.
- Här är vi, fnissade vi, vi har rymt från den där nyfikna elefanten, varpå vi genast återfick ett slags vuxet mod. Vi började krypa tillbaka. Av en händelse tog min kollega tag i de tjocka stålvajrarna... skrek till....
- DE ÄR ELEKTRISKA.... AJ AJ

Vi insåg genast att faran vi hade sett i elefanten fanns i de stängsel vi så ledigt krypit hit och dit emellan. Det kan vara bra att vara rädd för rätt saker. En stor elefant kan man stöta sig med, men en riktig elstöt kan vara direkt farlig,

Jag lärde mig att elefanter kissar i underkastelse.
Jag lärde mig att elefanter dricker ca 200 liter vatten om dagen.
Jag lärde mig att elefanter kan stoppa ned snabeln i sin egen mage och hämta upp vatten därifrån.
Jag lärde mig att elefanter har ganska stickigt hår på kroppen.
Jag lärde mig också att jag inte riktigt vågar mata en elefant.

Men jag prövade att vara en elefant inne i elefantstallet. Hur fånigt som helst.
Men vad gör man inte om man inte leker,



Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Ja du är full i fan!! :-)

Jag får plötsligt en idé... Visst brukar författaren vara med på bild i sin bok? Där har du en som blir urbra!

2008-07-28 @ 23:10:13
Postat av: Annemarie

Jo jo... det vore att anta ett barnperspektiv. Allt gott du bästa, bästa hälsar Anne-Marie

Postat av: johanna

Du och djuren, ey? haha. Flott som smör

2008-07-29 @ 14:56:13
URL: http://www.hypergrafi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback