GÖRA SKILLNAD - FÖR MIG



Detta är visad omsorg. Om mig. Detta sms gör mig trygg. De vänner som är på vift sänder mig ett litet sms. Jag behöver det. För mig gör det stor skillnad. Jag blir trygg. Jag skriver själv ett litet sms till de jag bryr mig om då jag ska resa iväg. Jag har erfarenheter av människor som rest och utan ord fått avsluta sin livsresa. Vi hann aldrig ge varandra några sista ord, synliga sista omtankar, ett aktvit hej då...

Därför är det här omsorg. Om mig. Gör mig trygg. Det behövs så lite, så lite. Naturligtvis gensvarar jag - mina ord lyder - NJUT! TA HAND OM ER. VAR LAGOM FÖRSIKTIGA. UTMANA NÅGOT!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Maria

Så sant som det är skrivet.... Så litet som behövs för att frånvaro av den eller dem man älskar ska kunna bli till närvaro i förtröstan i att vara älskad och omhändertagen.

2008-07-24 @ 11:15:24
Postat av: Annemarie

Precis så, allt gott, Anne-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback