BLOGG-FIKA?




Jag sitter mest hemma och skriver,
skriver på annat,
då och då tar jag en tankepaus från mitt skrivande av annat,
och försvinner in i bloggskrivandet.
Det gör jag för att det är roligt.

Men också för att jag ensam.
Det är ensamt att sitta inomhus och skriva på något annat.
Bloggen blir ett slags uterum.

Som om bloggen vore ett slags kafebord på en uteservering.
Så ungefär fungerar bloggen för mig.
Idag skulle jag nog gärna vilja bjuda in några bloggbesökare...

En bloggfika?
Undrar så vilka som skulle slå sig ned kring det bordet?

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vilken bra idé med en bloggfika!Om jag satt med vid bordet skulle jag berätta om att det är rätt ensamt på mitt jobb också. Har ingen semester, men är en kundvårdare med kunder på semester, och en projektledare vars nästa projekt börjar efter sommaren. Men nåt hittar man ju alltid på. Lycka till med skrivandet. Både pausskrivandet och det andra skrivandet!

Postat av: Annemarie

- Men hej Kajsa, javisst, slå dig ned.

Få se vilka andra som kommer. Och vad de vill prata om?

Anne-Marie

2008-07-09 @ 13:20:32
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Kersti

Du vet att jag alltid säger ja till en fika med dig. Jag lyssnar gärna lite på vad du skrivit. Så kommer jag att säga jasså hur tänker du nu..när du skriver så. Har jag fattat dig rätt...Så måste jag kila iväg en stund för att bowla med mina barn men jag återkommer var så säker.

2008-07-09 @ 13:39:18
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Liza

Jag skulle gärna vilja vara med på din bloggfika. Då skulle jag ha lyssnat mycket... på dina spännande pedagogiska tips och idéer!

2008-07-09 @ 13:42:29
URL: http://www.sprakmakargatan.se
Postat av: Annemarie

- Men se hej där är ju du Kersti. Så roligt att du kunde komma förbi.

Slå dig ned här med Kajsa och mig. Du är så välkommen. Få se nu... du vill väl ha en kopp te antar jag! Själv dricker jag en påtår svart kaffe.

Du då Kajsa - vill du ha något mer?

Sju sorters kakor... men hjälp jag har glömt ... sju sorters kakor... vilka kakor äter ni helst?

Anne-Marie

2008-07-09 @ 13:43:30
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Annemarie

Nämen se där - där kommer ju Liza. Slå dig ned med mig, Kajsa, Kersti. Du är så välkommen.

- Javisst, vi kan tala pedagogik. Men först vill jag höra hur du har det? Hur har du det?

Anne-Marie

2008-07-09 @ 13:45:06
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Betty

En fika vore ett välkommet avbrott i tystnaden på jobbet. Pedagogik och samverkan kring barn ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Svart kaffe,en "torr" kaka och samtal därtill är alltid perfekt.

Betty

2008-07-09 @ 14:18:10
Postat av: Annemarie

- Hej Betty, ropar jag, Kersti, Liza, Kajsa... kan du ta fram en till stol, viskar jag till Kersti, som genast ställer fram en. Får jag lov att presentera Betty för er allesammans... och så fortsätter vi att tala om allt mellan himmel och jord. - En kaka någon...Anne-Marie

2008-07-09 @ 14:30:07
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: johanna

exilfika över telefon? puss

2008-07-09 @ 14:55:23
URL: http://www.hypergrafi.blogspot.com
Postat av: Christine

- Nämen hej sitter du/ni här! Jag har inte tid att slå mig ner, men vi ses hos Mejke&company ikväll för middag och mys i SommarStockholm! ;)

C.S

2008-07-09 @ 15:06:53
URL: http://dulevande.blogg.se/
Postat av: Maria

Knack..knack..får jag vara med? Fast jag vill ha både socker och mjölk och inga torra kakor utan smarriga! Och var är grabbarna idag, då? Jag kan halvsitta på diskbänken, förresten.

/Maria

2008-07-09 @ 15:07:52
Postat av: Annemarie

Är det ok om vi flyttar ihop några bord här på kaféet? frågar jag den snälla killen som driver kaféet.



- Japp, svarar han.



Och så slår sig Christine, Maria, Johanna sig ned med Betty, Kersti, Liza, Kajsa och mig.



Få se nu... var var vi i diskussionen...

Häng på nu Maria, Johanna och Christine.... vi snackade precis om...



välkomna... ja, man undrar lite var killarna är?

Anne-Marie



2008-07-09 @ 15:41:30
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: IT-mamman

Åh, ja tack! Jag tar med lite bullar. Fast det blir inget hembakat. Bloggen är verkligen en mötesplats, en fikaplats. Älskar fika! Och din blogg!

2008-07-09 @ 15:42:50
Postat av: Annemarie

- Men hej ITmamman! Så roligt. Du är så välkommen. Får jag presentera alla de andra... och oj så pratiga de är. De pratar i munnen på varandra.

Bullarna kommer gå åt... och så kan vi snacka om andra bullar också.

Slå dig ned!

Anne-Marie

2008-07-09 @ 15:45:47
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: asapasa

Hej! Kommer jag försent? Jag har sovit en stund och skulle behöva muntras upp, min huvudvärk håller på att släppa lite och lite socialt umgänge är alltid trevligt

2008-07-09 @ 18:17:32
Postat av: Jane Sjögren

Rackarns, kom alldeles försent - men ... du kanske vill ha en påtår? Älskar dina ordlekar som sätter igång tankeverksamheten hos en annan. Har du tänkt på att undervisa är att visa på under? Åh, du hade en kaka kvar ... kan jag ta den?

2008-07-09 @ 19:10:19
Postat av: thord wiman

Hej!



KÄMPA PÅ bokstavslaborant med ditt skrivande "på annat" Anne-Marie - dina nappatag med bokstäverna i det elastiska alfabetets oändliga experimentsal.



Vi behöver orden som sjöfararna på de vida vattnen behöver fyrarna, ledljus i ett ibland skumrask som benämnes vardagen.



Och vem var det nu som myntade detta ovanligt kloka ordspråk.



"Bortsett från tyngdlyftning är författande det tyngsta arbetet i världen"



Ett hej och en sörplande hilsning från en bokstavsförtjust thord.

2008-07-09 @ 19:40:05
Postat av: Annemarie

- Tjoho... så kul att ni också kom, Thord, Asapasa och Jane... nu får vi ordvitsa till det ordenligt kamrater. Maka er närmare varandra och snälla kyparen... kan vi få en flaska och några glas... nu är fikat fått inslag av kvällsbordsittning... ett glas vin någon? Jag uppskattar er alla, och kommer det några nya och slår sig ned måste jag börja fila på ett tal... skriva stödord på bordservetten... men oj så roligt att ni alla är här... så roligt... Passa på att lära känna varandra nu...säger Anne-Marie och fnittrar förtjust åt själva tillställningen.

2008-07-09 @ 22:38:23
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Mats

Här glider man in lite snyggt och sent med en drypande butterkaka från LIDL och inser att det finns gränser för hur sen man får vara på en fest.



Men kanske är den digitala mötesplatsen inte bara rumlös utan även tidlös?



Jag hoppas att gästerna sköter sig och att de hade vett att gå hem i tid - det är inte min starka sida...

2008-07-12 @ 17:40:27
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Annemarie

Men Mats, äntligen dyker du upp. Vi har inte gått hem...och det tänker vi inte göra på ett tag. Du kan slå dig ned och bjuda på din butter-kaka så länge du inte är butter själv. Åh så roligt att se dig här.

Anne-Marie

2008-07-12 @ 18:06:37
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej. Ser att jag kommer alldeles försent, flera månader inser jag, ni sitter inte kvar, men om det är OK sätter jag mig ner ändå. Spåren av er finns kvar - urdruckna kaffekoppar, en och annnan kopp med läppstiftsavtryck. Hopskrynklade bullpapper och några kaksmulor som gråsparvarna mumsar på. Några hopskrynklade och använda servetter ligger under bordet, kanske ett av talen som du skulle skriva. Jag ser er och jag hör er, det pratas och skrattas. Synd att jag kom så sent.

2008-09-13 @ 16:00:08
URL: http://opedagogen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback