SANDBERG SKREV TUMMESAGOR

KÖRLING SKREV TÅSAGOR... tja... lekte att jag skrev tåsagor... principen lånade jag av Sandberg.


image2048

Det var en gång... en liten familj.

image2049

och de var inte riktigt klädda för det kalla vädret. Det blåste iskalla vindar. Snön föll.
- Varför ritade någon oss så här... sa den minsta lilla tån. Vad tänkte författaren på...
- Ingen aning, sa den stora tån. Det blir så här om någon får för sig att ta av sig sin strumpa och sätta ut ett fotavtryck i snön... fotografera det hela. Det bara blir så...
- Jag förstår inte, sa den mellersta tån, kunde författaren inte klä på oss något. Jag fryser...
- Jag längtar efter... finns det inte någon som skriver sagor om någon strumpa... Syster Yster... så varmt det skulle vara.... Strumpan!
- Jo jag vet, säger den näst yttersta tån, från höger sett, så synd att vi inte hamnade i den sagan.
Då hade vi sluppit att frysa.

A-M skriver...utan bakgrund

A-M tänker...
Så otacksamma dom är.
Jag tänker inte skriva en rad till.
Vara i en annan saga... nu ger jag upp!
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback