OM SORG

image1547

Omsorg om - idag mötte jag många jag ville omsorga - De som omringas av sorger och innesluts av dem. En omsorg kan vara att lägga sin hand intill. Värme omsluter och omsorgar. Orden behövs inte alltid. Men närheten behövs alltid. Alltid.

Detta fotografi tog jag i en antikaffär där affärsidkerskan berättade för mig om sina skyltdockor. När vi närmade oss denna skyltdocka sa affärsidkerskan:

- Det här är Elvira. Jag berör alltid henne. Lägger en hand på. Är inte det märkligt?

Jag tycker inte det är märkligt. Något är väckt inom den som agerar sin omsorg om. Jag tyckte om åtbörden att verklighetsgöra den som behöver med det egna namnet. Att sedan göra sin omsorgshandling genom att föra undan håret... närvaron.

Jag tycker det är vackert. Omsorgsfullt.
Idag var det många som behövde denna omsorg.
Ibland tror jag vi behöver den jämt.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback