MIN KOMPIS BIL

image2136

Det här är inte alls så roligt. Men jag skrattar så när jag ser den här bilen. Bilen får mig att tänka på min systervän. Hon äger den gula bilen. Hon har just dragit iväg mig in till staden...

- Fasen vad dyrt det är att parkera... säger hon och betalar utan att blinka. Hon blinkar hellre åt någon annan än en parkeringsautomat.

- Fasen vad svårt det är att hitta en parkeringsplats... säger hon varpå hon genast hittar en och svänger in utan att se att någon annan faktiskt väntade på att ta platsen innan vi kom... och som svär lite osigt utan att vi hör...

- Tur att man har en sådan liten bil...den passar överallt... säger hon helt obekymrat och så kliver vi ut ur den gula bilen varpå vi vänder oss om och gapflabbar åt att den faktiskt är så där liten...

- Gud så kul vi ska ha ... säger hon..och släpar in mig i ett stort varuhus.... där jag svettas över det mesta.

- Det är skönt med bil säger hon sedan. för egentligen vill hon sälja sin bil för att hon inte tycker att hon behöver den, men ingen vill köpa den för den är ganska ful.

- Ska jag skjutsa dig hem frågar hon när jag sitter i bilen, och hon är i färd med att skjutsa mig hem, sedan kör hon som en sydeuropé så att jag önskar att jag tog bussen hem... eller

men då är vi redan hemma. Hon tutar hej då.. och jag ser den där lilla bilen försvinna bakom och framför stora, stora bilar... ja... den är GUL.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Nästan som vår lilla hundkoja. Fast din kompis bil är betydligt snyggare och fräsigare.

Postat av: Magda

Härlig väninna!

2008-01-31 @ 07:04:52
URL: http://welldyermaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback