KÖRLINGS TÅSAGA nr 12

image2128

Det var en gång en liten tåfamilj.
De trängdes ihop på en liten, liten yta.
- Jag har något att berätta för er, sa stora tån.
- Vaddå sa tån intill.
- Jo jag har gjort mig fin i håret... svarade den stora tån.
- Fin, sa de tre andra. Du ser ju inte klok ut.
- Jag trodde du hade ketchuphår... sa lilltån.
- Fin och fin... du se inte klok ut, sa den näst yttersta tån.
- Jo, det är så här... jag har gått och blivit kär... rodnade stora tån.
- Kär? Vad är det? skrek alla tår ihop.
- Ja, det är väl när man vill vara tillsammans med någon mycket, och tänker på den andre..
- Det går inte att bli kär... du kommer inte loss ur det här förhållandet...
- Jo, men jag är kär i den andra stortån i den andra skon. Vi har sneglat lite på varandra... under sulan så att säga...
- Ha, Den stora tån tittar aldrig på dig... du är för ful i håret...
- Men.. men.. men ... vi kanske kan träffas och se hur det går allesammans. Den tån har också massa andra tår runtomkring sig...
- Bara ni inte pussas... det är jätteäckligt... sa den mittersta tån.
- Blä! Blä! För pussar skrek de fyra tårna högt i högan sky.


A-M skriver...utan bakgrund

Anne-Marie tänker:

En någon ringde mig och frågade när jag skulle skriva en tåsaga igen.
- Va... tåsaga... vad är det för något? skrek jag. Jag skriver av princip inga tåsagor längre. De är för bortskämda och elaka. Jag tycker inte om dem.
- Men snälla skriv något om kärlek och tår... kan dom inte bli kära allihopa i tårna i den andra skon.
Jag tänkte lite på det där. Jomänvisst. Det kan ju bara bli gulligt. En kär stortå kan man väl klämma in i vilken sko som helst tänkte jag. Men när jag började skriva så ... jag vet inte... dom sätter sig på tvären dom där andra tårna. Det är inte bra tänker jag. Men sen slår det mig att jag också tycker att stortån är ful i håret... och att hon kanske kunde välja en annan frisyr. Men jag är ju bara författaren... vad tårna gör och säger... det kan ju inte jag påverka.
Ja, ja... det blev som det blev den här gången också. Lite trött blev jag! Nästa tåsaga ska handla om något hemskt. Kanske om ett blodigt skavsår... men bara kanske... eller ska jag ge igen med att hota om nya skor, med jättehöga klackar, en kommande fest... med dans... WOW... vi får se.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Du kan få en bild av mig som illustration. När jag hade fotvandrat i somras och hade väldigt ledsna fötter. Men dans med höga klackar låter roligare.

Postat av: Anonym

Jag minns din tå och din vandring. Tack gulliga du. Anne-Marie

2008-01-29 @ 06:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback