KÖRLINGS TÅSAGA del 2

image2054

Det var en gång en liten tåfamilj.
- Jag tycker vi sprider ut oss ... söker våra egna vägar, sa den minsta lilla tån.
- Du är rolig du, sa den mittersta tån.
- Lilla vän, svarade stortån, Här håller vi ihop i vått och torrt.
- Kan vi inte byta plats åtminstone... undrade den lilla tån...
- Du har din plats, svarade alla unisont. Hur skulle det se ut?


A-M skriver...utan bakgrund

Anne-Marie tänker:

En liten tå på vift.
En bra början på sagan.
Jag tycker de andra tårna har så tråkig attityd.
Positionerna är så låsta.

Jag ger upp... glädjedödare där!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: mie

Den lilla,lilla tån har inte ännu fått insikt om livets balansgång.Så är det ju när man är liten.
Det finns, som du vet,en hel mängd räkneramsor om fingrar o. tår.En gång....."Var är fotens tår, säj,ska vi räkna dem? Här är fotens tår,se! En, två......fem!"
Inte på min fot för jag har sex tår...!!" För ett ögonblick kom jag i obalans.

Jag skulle vilja sitta på din axel en dag,gärna idag
Om du kommer i obalans vill jag balansera!!!
Hälsningar!

2008-01-05 @ 10:12:12
Postat av: Anonym

Hej Mie,
Jo... så är det ju förstås. De är beroende av varandra och väl är väl det. Balans... men detta är en liten saga där allt går som det vill. Jag försöker ju skapa något... men så fort jag börjar sätter tårna krokben för mig... SKRATT... Varför ska de lägga sig i hela tiden. Stora hälsningar... från mitt kreativa och stökiga köksbord.

2008-01-05 @ 10:29:03
Postat av: Ann

Åh vad jag tycker om din tåsaga, ville bara du skulle veta det.

2008-01-05 @ 10:54:23
Postat av: Anonym

Ann, åh tack så väldigt mycket. Så glad du gör mig. Ticketack, tacketick! A-M

2008-01-05 @ 11:20:57
Postat av: Mie

Tåasagan är jättesöt o. hur den slutar vet kanske inte ens du.Följer den med stort intresse.Hoppas att jag inte tog udden av din tåafantasi.Vill inte trampa på någons tår och då i synnerhet dina!
Med glimt i ögat men stort allvar!

2008-01-05 @ 12:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback