KÖRLINGS TÅSAGA 9

image2073

Det var en gång en liten tåfamilj. Ständigt i rörelse hade de hade alla gjort avtryck i tillvaron. De vickade hit och dit. Ibland spretade de lite hit och lite dit. De ville inte bli trampade på. Och de var för filfördelning. Ibland uppstår problem med liktår och ett och annat skavsår. Därför fil. Om detta vill tårna inte att författaren skriver om.
- Hoppas hon aldrig tar upp det där med liktår, funderade tårna.
- Nä... inte heller det med skavsåren. Det kan bli en varaktig historia. Ganska osmaklig faktiskt, tänkte de vidare.
- Jag är glad att hon skiljt oss åt från achilleshälen, för den har inte jag lust att dela sko med, mumlade de vidare.
- Författaren verkar ligga lite lågt... funderade den lilla tån.
- Ligga lågt... skämtar du... hon som alltid går i högklackat...
I detta jätteroliga skämt enades tårna i ett glättigt...
- MOAHHHHHHAAAAA, fniss, hihihitihi, hahaha... Moahahahha

A-M skriver...utan bakgrund

Anne-Marie tänker:

De tänker och funderar de här tårna. Jag vet inte om jag tycker att de ska ha rätt att skratta ÅT mig. Dessutom är det inte så roligt skämt alls. De tar sig sådana friheter. Men jag kunde inte låta bli att låna Saras skratt,
http://sarasbetraktelser.blogspot.com/ för det gillar jag. Jag undrar så hur Saras skratt låter i verkliga livet. Jag är inte riktigt säker på att jag skrivit hennes skratt helt bokstavligt rätt, men va sjutton, ett skratt ska man väl inte ta bokstavligt.... hupp.... häpp... och det är ju precis det jag gör. Jag gillar ju inte att tårna gör skämt av mig. Hur tårna låter när de skrattar har jag ingen aning om. Det är ingen ljudsaga det här. Bara ord. Om detta kan vi bara spekulera då vi spankulerar.

Anne-Marie





Kommentarer
Postat av: mie

Nä,usch o. fy för liktornar,skavsår o.andra otrevligheter som fotsvett.Det är sån't man inte pratar om i finare kretsar te.x högklackade fotrum.
Undra om författaren tänker på den gången när tåfamiljen ska i ett bad...ett långt härligt sådant....vad haänder då?Simhud mellan tårna har en del tår...???Bara en stilla undran...

2008-01-09 @ 10:26:33
Postat av: Sara

Hihi, vad roligt! Du får gärna låna mitt skratt :D
Hur det låter i verkligheten? Tja, jag har nog två - ett försiktigt: hihihi och ett stort och spontant: HAHAHAHA :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback