KÖRLINGS TÅSAGA 5

image2057

Det var en gång en tåfamilj...

- Det är bra att sova på saker och ting sa den stora tån.
- Inga kuddar! skrek de alla unisont. D....a författare!
- Svär inte ungar... sov nu... så får vi se imorgon.
- Jag ska läsa en liten saga för er... om den lilla flickan med svavelstickorna.. Det var en gång...
En hel familj sover djupt. Ingen har hitills svarat på deras vädjan om att få ingå i en ny saga. De somnade i den kalla snön.

A-M skriver...utan bakgrund

Anne-Marie tänker:
Jag borde inte bry mig.
Men jag letade fram ett varmt duntäcke.
Jag har gjort en notering i sagan.
Duntäcke har jag skrivit.
Det är författarens anmärkning.
Den behövs.
Jag vill gärna ha ett ord med i laget.
Men om de läser HC Andersens tragiska saga... så kanske de kommer på andra tankar.
Det var min genialiska idé.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Den är så underbar. Jag tänkte att jag kanske...men så hade jag nackspärr och låg hela dagen i sängen med vetekudde och läste en dålig men underbar bok om kärlek och åt kakor och vågade nästan inte gå in till dig för där är de, de där tårna som jag kanske...ska sova på saken. Jag har också duntäcke. Kram

Postat av: Vicktoria

Bädda ner oss...

2008-01-06 @ 01:54:17
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: jos

Hej, har just landat i stormvader och regn efter tva timmars forsening och andlosa bussbyten. Stackars tar. Mina fotter levde sitt eget liv pa planet. Standigt rorliga, trots att jag i princip knockades ut totalt och sov som en stock hela resan. Tarna mar bra, lite kalla och vata, men vid liv. Nakna just nu, stackarna.

2008-01-06 @ 03:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback