KÖRLINGS ORD - citat





 
Inte jämföra - bättre samföra och tillföra!



tänkte Anne-Marie!


image2052

Helt ärligt!


Jag skriver på en uppsats till Universitetet.
Barnkonventionen !
Det är lätt att skriva.
Viktigt också.
Men så damp det ned en uppsats från
en som satt bredvid mig i kurslokalen.
Uppsatsen var bra. Den var så lärorik.
Då jämförde jag min uppsats med hennes.
Det var inte så bra.
Jag ratade min.
Ville sudda bort.
Göra om.
Skicka den i graven.
Så nu sitter jag här och försöker
HUFFA UPP MIG!

Det går inte bra.
Då tänkte jag:

Inte jämföra bättre samföra!
Då tillför man.

Vilket nog är en svår konst.


HUFFA, HUFFA
HUFFA UPP
MIG SJÄLV!


Kaffet är uppdrucket.
Alltid något.
Jag ska till min redaktör på Bonnier Utbildning idag.
Det brukar alltid hjälpa.
Där får jag
hundra procent huffahjälp.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: mie

ANNE-MARIE,jag vill viska i ditt ständigt idel öra.
Vad i hela friden gör du?...Skit i att jämföra!
Visst, du ska låta andras ord gästa ditt öga...Men varför jämföra...det hjälper föga!
Spotta i din konstnärsnäve,fortsätt skriv!
Låt dina tankeord komma ut...ge dem liv.
Enbart DU kan klura ut och formulera
Ord....så kloka och roliga.Skriv mera!
Sån't som är och förblir Körlingskans original
Var den DU är,skriv dina egna underfundiga ordval!
....å hör se'n!

2008-01-04 @ 13:28:42
Postat av: Lilla B

Samföra och tillföra men också utföra! Hälsningar Lilla B

Postat av: Kersti

Lyssna på Mie. Och tänk du har gett mig ett nytt ord idag. Huffa! Tack

2008-01-04 @ 17:51:24
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Eva Karlmark

Tänk om det fanns huffahjälp till alla lärarstudenterna (som kan känna sig osäkra),som inte gör annat än skriver uppsatser och ska prestera bra hela tiden. /Hälsningar eva

2008-01-05 @ 17:38:45
Postat av: Malin

Men.... Vi lärarkandidater får faktiskt huffahjälp... Här... På Anne-Maries blogg. Synd att inte fler känner till den bara.. Alltså bloggen.
Synd att inte fler får lära känna Anne-Marie...

2008-01-05 @ 21:40:01
Postat av: Anonym

Alla ni som skriver här... Huffa huffa. Jag tror att vi är många som ska sluta jämföra oss... men då ska vi heller inte behöva uppleva att vi är jämförda. I mitt fall läste jag en bra uppsats, och sitter och sliter med min, självet är en hård och kritisk läsare... Allt det bästa till er, Anne-Marie

2008-01-05 @ 21:46:37
Postat av: eva

Jag är innerligt tacksam för att din blogg finns,
tack Anne-Marie, för allt huffastöd.

2008-01-05 @ 21:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback