INSNÖAD

image2040

Jag behöver hjälp.
Jag är så insnöad att jag vill och tänker - Det vore trevligt att bli insnöad igen. Ordentligt insnöad vill jag bli. Så där så att driverna av det där vita ligger i högar utanför min dörr. Det där vita som skapar så mycket tystnad. Bilarna blir hemtrevligare när de letar sig upp för backen, brummande och inte så där högljudda som de är i vanliga dystra vattenplaskiga fall.

Insnöad? Jotack! Gärna.

Gatan utanför fönstret där jag fotograferar har ingen snö alls. Nu menar bokhandeln som annorserar inte riktigt den där fysiska snön... utan det är den där psykiska torkan de syftar till ... när man "fått förbindelserna med yttervärlden avskuren" eller i modernt tal "Har en trång eller gammalmodig föreställningsvärld" (det är min ordbok som beskriver det så). Jag inser då med ens - jag är insnöad i dubbel bemärkelse - jag vill vara insnöad rent fysiskt, och är insnöad då jag längtar efter det där gammelmodiga jag minns - vilket numera är i min föreställningsvärld - SNÖ!

image2041

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús J.

Insnöad..! Sagolikt... så länge, om det varar längre, det fins, eld, tilltugg, vatten... Inte mycket mera. Det var redan mycket.
Jesús

2008-01-02 @ 19:52:58
Postat av: kajsasi

Just nu, här i Hälsingland, håller jag på att bli insöad, rent fysiskt. Ute faller stilla vita mjuka flingor. Kanske kommer det sig av din önskan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback