VÄNDA

image2229

Ska göra en vända.
Vänder och vrider på det mesta.
Vänder mig ifrån somligt,
Vänder mig till annat.
Vänder och vrider på det mesta.
Nu vänder jag om.
Ska göra en vända.

Anne-Marie

Ordbokens förklaring:
1) vända - rörelse runt och tillbaka till utgångspunkten men kan också betyda en en typ av lågväxande ört med mycket kort blomning.
2) vända kan också betyda att ändra rörelseriktning ett halv varv till motsatt riktning mot den ursprungliga
3) vända sig - söka kontakt med någon

sedan fnissar jag åt orden
VÄNDARE
anordning som utför vändning av föremål. Det ska jag inte göra.

Kommentarer
Postat av: mie

Jag gjorde det nyligen.Vred och vände på ord.Hade totalt fastnat i ordlabyrinten.Men så...hur jag vred och vände på orden föll alla bokstäver på plats och där framför mej låg det vackra ord som gav meningar riktade till de ungdomar som snart ska lova varandra tro, hopp och kärlek.
Det lönar sej att vrida och vända...till sist har man koden.
Ha en bra dag Anne-Marie!! Mie.

2008-02-28 @ 07:07:30
Postat av: Mats Olsson

Är det inte som på engelska:
Can you vrid this word?

Du har inte läst av ordets fulla betydelse förrän den är vriden och vänd på.

"Ändavänd" säger man i skåne...

Postat av: elisabeth

Nu vet jag vilken "vända" du ska göra, hemlighetsmakare där. Visst är det parfym från taxfree !
Akta dig för "Galetto" eller "pappagallo"
Ciao, bella !

tanti abbraccio

2008-03-02 @ 12:38:51
URL: http://www.lussiana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback