SPONTANT FÖRFATTARMÖTE

image2212

Idag var jag på ett stort varuhus mitt i staden.
En kvinna ursäktade sig...

- Är du...? frågade hon mig.
- Nej det är jag inte, svarade jag, för det var inte jag, och jag är inte den som är den.
- Åh, ursäkta då, ursäktade sig kvinnan, utan att alls behöva ursäkta sig.
- Men vem är du, frågade jag, för när man har någon så nära inpå sig blir man ju nyfiken.
- Jag är... svarade kvinnan...
- Och jag är ... svarade jag...
- Jag tyckte jag kände igen dig, samtalsutvecklade kvinnan.

Visst är det så, något var bekant, och då finns det alltid en liten koppling, frågan är vilken den är...

- Vilken är kopplingen? tror du, frågade jag... som letade i hela minnesbanken efter möjligheterna att återfinna något namn, tidigare möte,,, men icke sa Nicke, så jag frågade vad hon hade för profession.
- Vad gör du när du gör? frågade jag.
- Jag är författare.

Och så blev det... fram med boken.... namnet... titta och bläddra sidan... varför slår jag upp en ny bok på detta viset... kastar ögon på skriven text, dikt, vackra meningar...och dikt blir verklighet.

Anne-Marie,
som alltid öppnar en bok precis i mitten... och alltid undrar jag varför, och vad jag tror jag ska finna på mittenuppslaget...



Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Ha! Detta upplever jag titt som tätt. Eftersom jag är en "kändis " i min bransch hoppar alltid en massa folk på mig och säger "Tjenare P, hur är läget?" Jag letar förtvivlat i minnet men måste ofta fråga, Du får ursäkta, men varifrån känner jag dig? Det är sällan någon blir förnärmad, det ärju jag som är kändisen!! Det kostar att ligga på topp som dom säger. Kom just från en mässa i Paris och säkert 50 pers utsatte mig för detta! Kul men det tar en himla tid. Jag har ju så taskigt minne för namn men utmärkt minne för ansikten. Kan inte koppla ihop dom bara.

Postat av: jjos

Åh vad trevligt det är veta vad du har haft för dig idag. Du känns så sympatiskt nära...

2008-02-23 @ 20:41:43
Postat av: Anonym

Välkommen till min blogg. Jag glömmer aldrig ett ansikte men namnet... förlåt... ditt namn, igen och igen... det är inte så bra. Anne-Marie

2008-02-23 @ 20:42:07
Postat av: Stefan Strandh

Vad?
är det känslan av att träffa någon och tro att man är igenkänd eller är det känslan av att vara som du vill uttrycka,älskar fråga ..Är du,den är stark och har en kraft som man kan styra ganska långt och vidareutveckla.
kör på / Stefan

2008-02-27 @ 01:52:25
Postat av: Anonym

Hej Stefan,
Människor tar miste... och hälsar på... men jag frågar och undrar vidare... Anne-Marie

2008-02-27 @ 08:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback