PRIVATA VINKLAR

"På mammas femtioårs fest återförenas femtio års historia, likt en parad ur det undermedvetna, dessa bortglömda och plötsligt så självklara ansikten. Och det är märkligt att möta dessa människor som känt en som barn och stå inför dem som vuxen. Att titta dem i ögonen och i en svallvåg åter minns alla samtal du lyssnat till så aningslöst som sjuåring och plötsligt på allvar förstå det tjocka register av liv som pulserar i rummet. Tvärs över bordet vinkar en äldre kvinna..."

http://hypergrafi.blogspot.com/2008/02/nostalgi-i-tre-delar.html

image2184

Det är märkligt med perspektiv. Vi befinner oss i samma rum. Om än så olika vi agerar i detta rum, så olika saker vi ser, hur vi relaterar till minnen och möten. Jag läser min dotters perspektiv. Det är minst lika sant som mitt. Jag ömmar för detta. Jag står här. Du står där. Bara den lilla meterns skillnad har förändrat allt för oss. Den fysiska utblicken. Vad betyder detta inte för den inre utsikten.

Allt det goda
till världen runt omkring mig,
Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: hypergraphia

Åh så fint... tack. Kram

2008-02-14 @ 23:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback