GODMORGON ALLA HJÄRTAN

image2182
Jag såg detta hjärta när jag flög från Skåne till Stockholm.


Det är en vacker dag. Alla hjärtans dag.
Man kan göra skillnad för de som har ett slarvigt hjärta,
de som slarvat med sitt hjärta, de som glömt att de har ett hjärta,
och man kan sända varma tankar till de som har hjärtan men sitter långt ifrån,
man kan också tänka att mitt hjärta slår fint och rytmiskt och att hjärtat slår
ett extra slag för någon speciell...eller många fler.

Idag slår mitt hjärta för mina elever.
Det gjorde igår också,
och det gjorde det i förrgår också,

Anne-Marie,

som gärna såg en ytterligare dag
ALLA BARNS FÖDELSEDAG

Kommentarer
Postat av: Jesús J.

Godmorgon!

2008-02-14 @ 08:57:18
Postat av: Anonym

Anne-Marie! Mmmmaaaaasssoor med hjärtan till dej!
Mie

2008-02-14 @ 09:35:07
Postat av: jos

Kärlek mor! Och massa kramar...

2008-02-14 @ 15:39:32
Postat av: Mats

Vilken fin bild - nu blir jag tvungen att tugga mig igenom hela google earth för att hitta just det fältet!

Har du någon aning om ivilket hörn av Skåne jag ska börja leta?

Postat av: sara i Tensta

Skolan hade stängt och var låst. Det var bara jag och vaktmästaren kvar. Så kom jag äntligen iväg. Då kommer alla pojkarna som har spelat basketmatch tillbaka. Vi har våra väskor kvar. Med läxan!! Då skulle väl ändå fröken tycka det var förfärligt?
Du kan ju ta väskan imorgon?
Men mitt hjärta då?
Vilket hjärta?
Det röda hjärtat som min mamma skulle få.
Då smälte förstås frökens hjärta också och hon letade reda på vaktmästaren som kunde öppna åt alla läxsugna och hjärt-lösa barn.
Hälsningar från Sara i Tensta
Tänk vad många mammor (och några pappor) som överröses med kärlek idag

2008-02-14 @ 19:09:08
Postat av: thord wiman

Hej Anne-Marie!
Du såg jordens gröna hjärta lite grann från ovan... allting rymmer denna väldiga syn, allt du vill den ska rymma - allt vi vågar. Själv hade jag (blundat - räddad..?) inte vågat titta ut - och missat ögonblicket!
Men människor vågar jag titta på.
Människans globala färgdräkt "skinnet" varierar men människornas hjärtan är alltid röda! Alla mångfärgade skimrande "skinn" är skatter. Alla hjärtan är skatter...
Om nu någon tvekade om människosläktets hjärta - att det är rött, kom svaret år 1967 när Dr Christian Banard genomförde den första hjärttransplantationen från en svart man till en vit - och det väckte rabalder förstås.
Banard lugnade alla upprörda sinnen med orden - svart mans hjärta lika rött som vits...
Men visst. Idag. Och alla andra dagar. En tillägnan - en lovsång till hjärtat!

"...Tack ska du ha mitt hjärta
att du inte sölar, att du raskar på
utan smicker, utan belöning,
av bara medfödd flit.

Sjuttio gånger i minuten gör du rätt för dig.
Varje sammandragning
är som att stöta ut en båt
på vida havet
för en världsomsegling.

Tack ska du ha, mitt hjärta!
att du gång på gång
blåser livets sötma genom
mina ådror.
Tack skall du ha, mitt hjärta
att jag är vaken nu igen,
och att det på en Söndag
under mina revben
pågår vanlig rusningstrafik.
Wislawa
Szymborska
nära ögat, 1962

2008-02-14 @ 19:13:46
Postat av: Anonym

Hej alla hjärtehälsare,
Och Sara från Tensta, vilka ungar, jag tror det är viktigt att se det där du såg och fick ta del av. Thord - Szymborskas hyllning till sitt hjärta - vackert, dunkande puls genom hela söndagen och alla tider. Vilken förunderlig kraft. Mats - Fniss - jag hoppas du finner det annars får du mitt fotografi. Jesus - Fira ditt hjärta idag, Mie... varma hjärteslag... tack ni alla. Det värmer. Anne-Marie

2008-02-14 @ 19:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback