BOKTITLAR

UNDER VALNÖTSTRÄDET
goda idéer från vårt kök
Anna och Fanny Bergenström

Varför Anne-Marie?
- Jag måste köpa en bok med en vacker titel.
- Det är en kokbok, inte en poesibok?
- Jamän! Under valnötsträdet vill jag sitta! Kan inte laga mat, men läsa kan jag göra.
- Jo, det ska läsas matböcker, inte tillagas ur matböcker? Snyggt jobbat!
- Jag tycker om att ta orden: Ingefära, mynta, kardemumma, schalottenlök i min mun,
Därför köpte jag denna bok.
- Hmm... kan inte föreställa mig smaken...


ANNE FRANKS DAGBOK

- Varför Anne-Marie?
- Min gamla försvann i någon flytt.
- Men har du inte läst den, något fastnar väl i minnet?
- Viktig bok, Alla påminnelser om det vi inte får glömma måste ständigt vara aktuella.


OM NI INTE HADE MIG...
Av Ulf Nilsson.

Varför Anne-Marie?
- Tjatig du är som frågar varför.
- Ja... förklara dina bokinköp...
- Denna gång köpte jag nästan ingenting... jag behöver inte försvara mina bokinköp...
- Varför köpte du så få böcker förklara dig?
- Finns inget att förklara. Jag köper böcker VARJE  gång jag är inne i en boklåda...
- Men den här titeln var så tilltalande...

DET VAR TUR!
Thomas Halling och Eva Eriksson.

Varför Anne-Marie?
- Det är en liten barnbok... vaddå varför?
- Därför?
- Därför att jag vill ha denna bok, den är en evighetsläsning om den evinnerliga turen... för att annars kunde något väldigt annorlunda hända... så vänder man på boken... och då händer någonting annat... så vänder man på boken... oändligt underfundig. Därför.

Ovanligt lite böcker för att vara Anne-Marie.
Ovanligt lite.

Anne-Marie,
som inte har fått sin lön insatt på sitt konto... därför!




Kommentarer
Postat av: thord wiman

...Och som ABSOLUT inte behöver införskaffa någon humorbok, är sin egen från pärm till pärm försonligt underfundiga humoresk!
Om vi inte hade dig ja...
Hejsan förresten!
Lätt bokberusad en bit inne i Piratens Bombi Bitt och Jag är jag (Häpp! som sagt!)
Inledningsorden bådar fortsättningen!

"... Min vagga vaggade i Tosterup i Färs härad av Malmöhus län. Min fader var stins i Tosterup. Mina föräldrar voro goda och ömma. Jag var en vanartig son."
Ack ja!
Böcker!

2008-02-26 @ 20:56:29
Postat av: Anonym

Hej Thord,
Underbara rader av Piraten. Tack. Tack. Och kom hit så ofta du vill och skriv. Jag tycker så mycket om dina tankar och litterära rader. Anne-Marie

2008-02-26 @ 21:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback