NÅGOT LITET i det STORA HELA

Jag har inte haft med mig kameran på några dagar. Det är som att förlora en del av själva seendet. Det är som att förlora själva skrivandet. Jag ser i bilder. Mina ord är bilder. Mina tankar har en upprinnelse ur något jag sett. En liten detalj. Jag är mer förtjust i det lilla än i det stora. De små åtbörderna, den lilla gesten, den lilla inbjudan, den lilla ... och det lilla. Nu är jag en aning fattig idag. Jag har förlorat något stort. Då famlar man omkring bland resterna. Då märker man hur det lilla kan hjälpa i det stora. Jag minns något litet som inte var så betydelsefullt i sammanhanget. Det lilla blir med ens något stort.


Anne-Marie,

som känner sig som Tove Jansson lilla Knytt ...
" vad gör man med en kappsäck om man ej får visa den..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback