I GRÅTON



Idag har jag sprungit omkring och letat efter humöret som jag förlade någonstans mellan några böcker i någon boktravar. Jag har haft möten som jag förlade mellan någonting annat. När jag sedan for in och iväg till min Stockholmsstad trodde jag den vara belägrad. Det gråa regnet fick mig att tro att det hela var av allvarligt slag. Jag vevade ned bilrutan och vinkade åt mig en polis:

- Vad har hänt? Allvarligt? frågade jag väl framme vid Stockholms central. Statshuset tornade upp sig alldeles intill.
- Hänt? sa polismannen. Hänt? Det är nobelpris i hela staden!

- Åhå ... sa jag och vaknade upp till verkligheten och körde vidare. Svensklärarredaktionen väntade på en restaurang jag svårligen kan uttala namnet på. Årsmöte och avslutning!

Anne-Marie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback