BARA SHOPPA!



Jag var inte på någon julklappsjakt idag - snarare letade jag udda motiv att fotografera, speciellt julfirandet och hur att skylta upp för julenhandeln. Jag mötte massor av människor under min stadsvandring - hamnade på fik med en och annan - och fick inköparrabatt av någon annan. Jag har pratat mer än jag har fotograferat:

- Får jag fotografera här?
- Nej, du får bara shoppa här!

Eftersom man inte får fotografera som man vill så gör inte jag det. Jag hänger min kamera lydigt runt halsen, fingrar nervöst på avtryckarknappen... ifall att. Jag såg mycket jag VILLE fotografera, men lite jag kunde göra åt den saken. Summan av kardemumman jag köpte absolut ingenting. Får inte jag, så får inte dom, Vilken hemsk människa jag är!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Nej, nej, inte hemsk! Bara mänsklig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback