SKRIV OM DET och DET



Vilka underbara läsare jag har. Det kommer små mail med begäran om... skriv det Anne-Marie. Det märkliga är att de flesta frågor på mailen handlar om det där ensamma, de där om singellivet. Jag har börjat fundera på att särskilja mina blogginlägg... att renodla den här till en pedagogisk och öppna en för litterära tankegångar och en för det av inslag av peronsliga krönikor. Jag har redan ordnat med titlar och bloggar, men det är svårt att överge sin hemmaarena. Kanske ska jag hålla mig kvar här...varva dikten och verkligheten... men som sagt .... jag vet inte.

Om jag ska skriva från singelriket blir det nog först i morgon. Denna kväll var full av annat. Inget singelliv direkt. Mer av uteliv. Men det värmer så gott att veta att ni vill läsa, och att ni uttrycker en slags förväntan på och om ... det betyder att på något vis gör orden en skillnad. Och skillnader tycker jag om. Allt gott mina kära läsare. Ni anar inte hur underbart roligt jag tycker det är att skriva.

Ögon som läser är det vackraste ni kan ge.

Anne-Marie,

som åt middag på en krog i singelriket. Servitören kunde mina senaste middagar där. Rabblade dem för att jag skulle veta vad jag åt de senaste tre gånger... och jag måste villigt erkänna att det berör mig.


Kommentarer
Postat av: Kersti

Dela inte, snälla, då skulle jag tappa tråden det blir så trasslig och min nystvinda är trasig.

Postat av: Magda

Åh! Jag skulle gärna läsa en sådan blogg också!



Lev väl!



/Magda

2008-08-24 @ 12:36:50
URL: http://www.welldyermaker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback