PASSA IN I MITT LIV



Jag går omkring i mitt liv och känner mig nöjd. Jag saknar ingenting. Jo, jag saknar kanske en och annan som försvann, jag saknar mina gamla vantar som jag förla förra vintern, jag saknar några kilo som jag tappade förra sommaren... men när reklamtexten säger att något passar in i mitt liv ... precis som om jag saknar det där som skulle passa in i mitt liv ... då blir jag en aningen misstänksam. Jag passar helt enkelt på mig själv. Det räcker väldigt bra att jag vet vad som passar sig eller inte. Men då slår det mig att jag passar upp en hel del och det kanske inte är så bra. Men om jag passar saker och ting vidare kanske det blir bättre. Men allra bäst... tänker jag då jag plötsligt ser en skoaffär. Jag kilar genast in i den... och prövar skor som bara passar på mina fötter. Fits perfect, tänker jag. Och så har jag gjort slag i saken. Passat på ... skulle man kunna säga... att hitta något som passar ... men inte i mitt liv utan på mina fötter. Ett par nya skor!

Anne-Marie,
ja, ja, inte är det något litterärt mästerverk, snarare en märklig text om precis ingenting. Men jag får skriva vad jag vill här, precis som textmakarna ute i världen får skriva precis vad de vill, reklammakarna också... ordet är fritt. Åtminstone än så länge.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej

Hur gick det för den rytande tigrinnan? Var det någon på nyhetsredaktionen som nappade på en intervju med dig??

Postat av: Mats

Det är du värd!



Skor kanske inte är lösningen på världens samlade problem - men det är nog en form av komprimerad glädje och ett uttryck för att du nu har fått två nya vänner som ska bära dig framåt. Två kamrater som du ska stå stadigt i - hoppa högt med - samt ta av dig med befrielse...



P.S. Vem sysslar med litterära mästerverk?

2008-08-30 @ 10:41:58
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Bitte Kajler

....mina skor är som mina vänner....jag kan inte vara dom utan. Inte för att jag vill jämföra mina vänner med skor, men ändå...mina skor är sköna, bekväma,följer mig i alla situationer och några verkar vara outslitliga, vissa har blivit lite nötta. Nya skor gör mig glad....och när jag ser

"stilen" på vissa skor tänker jag på mina vänner som

skulle vilja ha just dom skorna.

Utan mina vänner och skor skulle jag inte vilja vara:)

2008-08-30 @ 17:30:46
Postat av: Anonym

Hej - den rytande tigrinnan fick inget gensvar... dessvärre... men på andra håll fick jag massor av gensvar. Vilket är gott.



Mats,

Tack... mina skor ger mig inte skavsår... vi är alltså sams...så underbart att gå vidare då.





Bitte,

Nu måste jag leka med ditt svar... man ska inte sko sig på andra... så ungefär... och det är bra med sina egna skor... och en sko görs sig inte på en skohylla... Kram Anne-Marie

2008-08-30 @ 23:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback