SEXÅRINGARNA

image2444

Mitt emot mitt klassrum finns sexåringarna.
Mitt emot mitt klassrum finns det en helt annan pedagogik.
Mer av lek.
Det är begripligt att de lär sig en hel massa saker då - jag menar - de leker ju!
Sexåringar är mätbara. I sin fysiska form. Armar och ben går att mäta.
Resten är en ynnest att få vara med om.
Mittemot mitt klassrum är sexåringarna,
Jag sneglar på de där som är skolans minsta storlek.
Deras ben är si och så långa - och de använder dem rätt - de springer och hoppsar.
Deras armar är jääääääääääääätte långa - för en sexåring är stooooooooooooooor - och de använder sina armar för att upptäcka saker och ting.
Jag ser en pedagogik som låter ungarna begreppa saker och ting.
Det gillar jag!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback