GENSVAR PÅ GENOMFÖRANDE

En lärarkandidat ville göra en läsning ur en bok jag rekommenderat. Vi konsulterade lite via telefon. Idag kom ett mail...

Hej Anne-Marie

Jag ville bara berätta att det gick jättebra idag! Eleverna fick sitta eller ligga hur de ville och jag verkligen kände hur de njöt av berättelsen. Det blev bara lite lite småvisk några gånger och då fortsatte jag bara att läsa till dem som lyssnade och litade till fullo på att boken bar. Det gjorde den verkligen! Min handledare blev dock lite nervös och sa till något barn två gånger...

Det var så härligt att se hur fängslade barnen blev av boken och deras ansiktsuttryck vid vissa händelser. När vi var klara frågade flera barn vart jag fått tag på boken. De ville läsa den själva. En pojke bad mig gå in på bibliotekets hemsida och se om boken fanns inne. Han skulle gå med mamma och låna den idag sa han. Några flickor som är med i en teatergrupp ville göra en pjäs av den.

Tecknigarna blev jättefina och alla barn utom två visade sin. Först var det fler som sa att de inte ville visa men de ändrade sig under tidens gång. Härligt! Det blev en fin pratstund om vad barnen ritat och efter samtal med min handledare efteråt verkade hon faktiskt lite förvånad över att det gått så bra och att även "busarna" skött sig så fint. Vad ska man säga...

Jag vill tacka för dina stödjande ord och tankar igår.



Ja, det är spännande med lärande möten!

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback