FÖRELÄSA PÅ LÄRARHÖGSKOLAN


image2395

Jag är en inhyrd föreläsare vid lärarhögskolan, Jag lämnar min skolklass, från klassrumsarbetet och reser in till mitt gamla lärosäte och till mitt föreläsaruppdrag. Inne hos kandidaterna och mina blivande kollegor är jag i mig själv en sfär av verklighet. Det blir så... eftersom det så tydligt märks att jag lämnat min skolklass en timme tidigare... och att jag nu har kvar arbetet i min kropp. Springer mellan två mycket viktiga lärande platser.

Jag föreläser om det viktiga språket och undervisningen som främjar individernas språkutveckling. Jag får mycket frågor. Frågor som pekar på intresse och yrkestillblivande. Det är en process jag tycker om att upptäcka och uppleva.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback