BLOOD ON THE TRACKS

image2396

Laddar min energi med min nedladdade och fulladdade ipod.
Det är till Bob Dylans musik jag tar min tvåtimmars promenad runt hela min ö.
Blood on the tracks blir min trallalllllllalllallllalllande promenads medföljare.
Det är inte dåligt det.
Bob Dylan och jag.

Jag går så raskt.
Först tänker jag
- Åh så duktig jag är som klär mig varmt, tar på gympadojjorna och ger mig ut i blötkylvädret. Självberöm! Aha.
Sen tänker jag:
- Imorgon ska jag... och idag blev det... Reflektion till Dylans ord - love goes walking by my door -
Därefter kommer lugntankarna om allt och ingenting. Då sjunger Bob Dylan om någons födelsedag och jag tänker...
- Jag vill ha blommor fast jag inte fyller år!
Jag svänger av in mot staden, och ser en person jag känner, jag får spring i benen av glädje, men hälsar artigt. Det är en välkänd figur. Då vi hälsat på varandra tänker jag
- En del personer gör en så glad! Då ler jag mot någon annan och då ler den tillbaka mot mig. Förunderliga kraft det är med leendet. Det genereras från en glad till en annan. Bob Dylan sjunger om ett par som sitter på en parkbänk. Då tänker jag...
- Jag sitter inte på en parkbänk. Jag är ute på lång och snabb promenad. Lite längre framför mig går en snabbpromenerare utmed vattnet. Jag blir barnslig och tävlingspromenerar förbi honom. Han promenerar oskyldigt bakom mig... men rätt som det är springer han om mig... och är framför mig. Vi hinner gå förbi varandra fem gånger under strandpromenaden. Tänk om vi båda tävlade med varandra utan att säga ett ord.

Blood on the tracks - tänker jag - och anar mitt begynnande skoskav.
Väl hemma igen väntar en redig kopp kaffe och en belöningsostmacka med massor av skivad gurka på.
Jag har gjort mitt. Det hoppas jag att Bob Dylan inte har gjort. Jag får inte nog av hans musik och hans ord.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: J / LK

DUKTIG TJEJ!:)

Postat av: Mats Olsson

Denna underbara arga skiva som bara är så levande och som man blir så glad av!

Jag tänkte citera något ur den - men det blir nästan genant överpersonligt.

"Come in, she said, I give you
a shelter from the storm"

Konstigt att visa skivor bara blir vackrare!

2008-04-09 @ 22:24:32
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: jos

i'll give you shelter from the storm anytime you like. Har färgat håret svart...

2008-04-09 @ 22:34:07
Postat av: Annemarie

Ni fina,
Den här skivan kan jag inte lyssna mig mätt på. Shelter from the storm, tänk ni är två som skriver samma mening till mig. Bob Dylan... come in, she said, I give you a shelter from the storm... kan det sägas vackrare... Anne-Marie

2008-04-09 @ 23:02:16
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Annemarie

Ni fina,
Den här skivan kan jag inte lyssna mig mätt på. Shelter from the storm, tänk ni är två som skriver samma mening till mig. Bob Dylan... come in, she said, I give you a shelter from the storm... kan det sägas vackrare... Anne-Marie

2008-04-09 @ 23:02:26
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback