ATT UNDRA I KLASSRUMMET

Jag brukar undra i klassrummet.
Skriva en fråga på blädderblocket.
Jag kan undra så här:

VAD KOMMER VÅR TID KALLAS I FRAMTIDEN?
VAD ÄR DET TYSTASTE LJUD VI KAN HÖRA?
VAD ÄR DET MINSTA DU HAR SETT?
WHAT IS THE OLDEST THING YOU KNOW?

När frågan är ställd så kommer ett svar. Svaret är frivilligt att teckna ned. Men de flesta kommenterar frågan på något vis. Frågor letar sig fram mot ett svar.

Det gäller oss alla!
Anne-Marie,
som undrar över frågor men sällan över svar.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Är det inte jobbigt att vara lärare när folk fattar trögt? blir du aldrig frustrerad?

www.rebeccasblogg.se

2008-04-04 @ 16:36:48
Postat av: thord wiman

Hej Anne-Marie!

Apropå "What is the oldest thing you know" (in your municipality?).

Hemma hos mig där jag bor, växer ett naturminne, ett uråldrigt träd, en riktig bjässe, ett riktigt "sockerdricksträd" - en lind!

Ibland pekar jag på trädet och säger: Kolla där!

Det trädet är den äldsta levande organismen (ibland säger jag varelsen...) i hela den här kommunen.
Om inte förklenande så i varje fall undrande tittar den tilltalade tillbaka in i mina ögon.

Men jag vet - ett nytt perspektiv är öppnat - ett frö är sått!

Fredagshälsning från thord.

2008-04-04 @ 20:02:31
Postat av: Annemarie

Thord, trogna läsare och gensvare. Jag nästan ser det där trädet. De står lite överallt. Lite mäktiga och osedda. De bör betraktas. Åldrade genom tider. Allt gott och tack för din hälsning. Anne-Marie

Postat av: Mats Olsson

En nära släkting till mig funderade över tiden när han var ungefär
åtta år. Vi hade köpt Absolute music 10 och han förstod att det fanns musik som kom från en annan
tid.
- Mozart... Var han med på Absolute music 1?

Tiden började då ungefär!

Hur gick det med lördagen?

2008-04-05 @ 23:29:29
URL: http://lumaol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback