TVÅ STOLAR FÖR SAMTAL

image1481

Thoureau -
en stol för ensamhet
två stolar för samtal
tre stolar för sällskap

ur Skogsliv vid Walden

Två stolar för samtal...
Om du och jag satt där...
vilket innehåll skulle vårt samtal ha...?

Anne-Marie


Lektionstanke
RANDAVSKILJARE
Jag har använt mig av denna lilla lilla lilla text i alla årskurser.
Den går att vända och vrida på dessa meningar i oändlighet.
Här kan de resultera i ett dialogskrivande. Ordet är fritt.
Tanken din egen.

Vem vill du sitta och ha ett samtal med?
Hur är den person som sitter bredvid dig?
Vad talar ni om?
Varför sitter ni där ni sitter?
Hur upplever ni samtalet?
Hur skiljs ni åt?
Vill ni mötas igen?






Kommentarer
Postat av: v

Texten är inspirerande och triggar igång många tankar... Den tar jag med mig!
Ha en skön torsdag.
Kramar Vicktoria

Postat av: Anonym

Vackra ord. Låt dem följa dig. Anne-Marie

2007-09-20 @ 21:47:10
Postat av: Haydee

Ja, den är väldigt fin text. Och även lektionstanken är väldigt användbar! :) Varför har jag inte haft dig som lärare på mina kurser??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback