TUNNELBANERÄKNING...

Världens minsta undersökning... gjorde jag när jag reste hem med tunnelbanan idag. Jag räknade bokläsare...men det blev mobiltelefonanvändarna som vann.

Av tretton personer så läste tre stycken böcker.
7 stycken höll på med sina mobiler.
Två stycken såg ledsna ut.


Nu fick jag mot min vilja lyssna till som skulle tillagas till middag
.. jag sa sjuda...inte koka...sjuda i tjugominuter...du kan ta ett djupfryst... hörde du vad jag sa...jag sa sjuda...inte koka... hör du vad jag säger...sjuda....sjuda sa jag...

Någon annan försökte övertala i sin mobil ....
jag tycker vi ska ha ... något indiskt....hmm....näe...det är inte jag sugen på...men något indiskt...näe...det är inte jag sugen på...men något indiskt... lite curry...VA gillar du inte Curry? Det gör du ju visst jööööö!

De som satt och läste... ja, jag vet inte...men de var så inne i sina böcker, de tycktes oberörda ....nå.... de var kanske inte hungriga...


image1358


Jag tänkte.... tänk om jag hade mina sjuor nu.. eller mina åttor...då skulle vi ha sms-engelska. Alla skulle få sms:a mig något på engelska. Jag tror vi skulle kunna få ut mycket av en sådan lektion.

SMS - Send teacher a message about...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Det är en härlig idé. Att sms:a till fröken.
Jag läser gärna på tunellbanan. Om jag inte gör det så ser jag nog lite ledsen ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback