SVENSK HÖST och JAPANSK VÅR

image1352
HÖSTEN KOMMER TILL STOCKHOLM


Tysk vinter...och rumänsk sommar.
Arabisk vår ... och turkisk vinter.
Sydafrikansk höst ...och nya Zeeländsk vår...

Idag reste jag omkring på några kvadratmeter... vilken resa... och jag hann vaccinera mig mot det mesta...
och jag lekte med geografin..och lekte med tankarna att resa bort...hit och dit... men jag fann ett mål...

image1353

och lyssnade på ett föredrag om ... sjukdomar vid resa...eller snarare om handhygien när man reser...och om gulsot...och sådant som är nog så viktigt.

Jag talade också blogg med TRAVELAID.Se och RESBLOGGEN....de tipsade om Japan. Det tycker jag är fint. Japan ligger på jorden. Det tycker jag också om.

Sedan gick jag till släkten... som hade en värdig reseidé i VÄRLDENS RESOR...och där fann jag mitt drömresemål... och sedan förtäljer jag inte mer om detta.

Jag fann också en guide och enormt vacker kvinna som berättade för mig om Indien... och om ni vill dit...så tycker jag absolut att ni ska kontakta...
http://www.marustali.net/
Denna varma kvinna, smyckad i indisk tradition... är svenska bosatt i en liten by i Indien... och ordnar resor... som är jordnära och ...

Jag har rest i fantasi och verklighet.
Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Ulla-Karin

Spännande med Indien...! Dit vill jag!!! Har en ayurvedisk hälsovägledningsutbildning i bagaget förutom att jag är pedagogutbildad.
Länken du vill tipsa om är följande: http://www.marustali.net/ Länken du skrev ner funkar inte.

Postat av: anne-marie

Men å så bra... jag gör om i bloggen. Så där ja... tack bästa du. Tänk att resa till Indien...det är jag bra sugen på. Allt gott. a-m

2007-09-10 @ 11:04:00
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback