RIKSDAGENS ÖPPNANDE

Riksdagen öppnar och orden om skolan är dessa...

* skolan ska vidareföra samhällsbärande värderingar
* garantera - läsa läsa - skriva - räkna - tidiga kunskaper
* skapande skola - professionell kultur med ökat elevutförande
* uteckla en reformförslag till en ny gymnasieskola
* skola handlar inte om privat eller kommunal - utan om kvalitet i undervisningen

Jag har använt de ord jag hört... och som jag uppfattat dem.
Detta är en del av skoltankarna... och jag förmedlar dem till Er.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Liza

Hej Anne-Marie!
Vi träffades som hastigast när du föreläste på Gunnesboskolan för ett par veckor sedan. Jag vill tacka dig för en oerhört spännande och lärorik dag! Dina ord hänger kvar hos oss och gnistrar som stjärnor av inspiration. Tack också för att du delar med dig av dina inspirerande idéer och funderingar här i bloggen! Jag kikar in här nästan varje dag och låter mig dras med i ditt härliga engagemang för lärande.
Hälsningar
Liza

Postat av: Anonym

Hej Liza,
Jag läser dina rader här. Med all värme. Jag är i Din skola nästa vecka... ska njuta av atmosfären... och då hoppas jag att vi får pratas vid. Anne-Marie

2007-09-18 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback