ORDNING och REDA

image1342

Ett ordnat skyltfönster PETSOUNDS på Söder i Stockholm.


Viss ordning är vacker. Viss ordning är vilsam. Viss ordning stör. Viss ordning är tröttsam.
Ordning är något relativt. Ordning är något personligt. Man ordnar det för sig. Andra ordnar för sig på ett annat sätt. Min ordning upplevs som oordning i andras ögon. Det jag upplever som oordning kan vara din ordning.

Då vi diskuterar ordning och reda i skolan - Vad är det vi ska skapa ordning i? Hur ser oordningen ut? Vi behöver få reda på ordningen.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Vi har en sådan ständig diskussion här hemma, sedan 32 år!!! Jag är mer "slarvig" än min man eller vi har olika ordning. Jag hittar inte i hans, han blir galen på min. Så kan det vara. Hur löser man det med 30 elever och en lärare i samma klassrum? Kan man enas om en ordning som passar alla? Kersti
Ps: Jag gillar också punkbilden och förstås min punkare som idag har bytt från blått till grönt hår. DS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback