NYA ZEELAND och PEDAGOGIKEN

image1576

Förmån Nya Zeeland.

Detta är en föreläsare, tillika skolutvecklare, tillika rektor vid en skola på Nya Zeeland. Han föreläser om lärandet, lärande förhållningssätt, om lärande utveckling...och så ska det vara. Jag tycker om den här bilden... för läs bakom ryggen... läs om och hur vi lyckas med skolans hela arbete. Jag tycker det mesta handlar om att förstå att det är en hel klass individer vi har framför oss... vi lärare. Framför oss... nej intill oss. INTILL oss. För det är inte ett framför... där lärare står framför sina elever. Vi står intill och invid. Det är viktigt för mig. Jag fick mycket gensvar på mina tankar när jag lyssnade... och det är viktigt. Nu börjar jag i en ny klass vid en ny skola... men med en rektor som varit rektor för mig tidigare. Det känns bra. Så jag bär med mig ordet in i mötet med dem...
för det är vad jag känner... ENTUSIASM för det som ska komma. Det tycker jag att en människa är värd. Nyfikenhet och entusiasm.

Anne-Marie

Tack till Gunneboskolan, Lund, som inbjöd mig till föreläsningar, samtal och diskussioner med utgångspunkt Gunneboskolans visioner om lärandet. Det var lärorikt att delta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback