LÄRANDET ÄR ALLTID NYTT

image1343
Fotografi AMKÖRLING - Här är ett barn - Ballong utanför Metropolitan N.Y


Allt som ska läras är unikt och har en första början...
Att lära sig gå... handlar om att pröva att gå...
Att lära sig hoppa jämfota handlar om att se någon hoppa högt och sedan landa igen... handlar om att få en modell som gör något som jag tycker är intressant... jag vill pröva...
att säga pappa ... är att lära sig påverka sin omvärld med ljud... PAPPA titta på mig...JAG KAN!

Så är lärandets lyckliga egenskap... försöker själv, äger mod och VILL-vilja.
Lärandet är alltid så unikt att varje individ erfar - Jag lär mig! eller snarare... JAG KAN. För ett lärande litet glytt kan  lärandet ackompanjeras med en yttre bekräftelse... JAG SER DIG.

Sen går det av bara farten... Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Mina barn har haft lite olika angreppssätt. En har noga tittat på hur andra gör innan det egna försöket. De andra två har kastat sig över, provat och förkastat och kanske i ett senare skede sökt en modell. Alla har lärt sig, men på sitt sätt.
Mycket handlar om mod tror jag. Det är inte farligt att prova.
Vilken ljuvlig bild. Där har jag varit, utan ballong. En julafton för så länge sedan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback