KIWI - FUNKTIONSHINDER HOS BARN

image1283

Återkommer på begäran... om funktionshindret i bilderboken. Denna är ur Kiwimaterialet.
Boken heter

ETT BRA KNÄ FÖR EN KATT

det handlar alltså inte om flickan i rullstolen utan kattens sökande efter den optimala platsen att ligga på. Katten går igenom familjemedlemmar...och de är upptagna... med att plocka undan för det kommer gäster... så där som man gör när man förväntar sig gäster...man plockar undan... städar och plockar... och denna gäst, är rullstolsbunden... men handlingen handlar inte om det. Den integrerade funktionen att behöva en rullstol... är  inget problem eller ens problembaserat. Katten kan åskådliggöra det andra perspektivet i denna berättelse. Denna bok finns både på svenska och på engelska. Jag har undervisat i båda språken.

Anne-Marie

____________________________________________ Om detta uppfattas som reklam så är det väl det.
Bonnier Utbildning ger ut Kiwimaterialet...småböcker och storböcker.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för litteraturtips. Ska titta närmare på dem. Ska också hinna skriva ett mail till dig, som vi pratade om när du var hos oss. Skolstarter är hektiska... Tråkigt att läsa att du är / har varit sjuk. Hoppas att det känns bättre nu. Vi hörs/ Hanna i Lund

2007-09-02 @ 19:53:30
Postat av: anne-marie

Hej du...ja skriv till mig...jag har lite frågor och tankar som jag vill förmedla till dig... lite om ditt skrivande bland annat. Hör av dig...så snart du kan. Allt gott. Och du är så välkommen tillbaka. Håll kontakt. Anne-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback