KARIN THUNBERG i SvD


image1275

Omsorg görs med händerna... och det händerna gör kommer från hjärtat och inifrån människan. Kanske vi kan värna det... det mänskliga... en hand på. Illustationer av min bror Anders Körling.


Karin Thunberg skriver kolumner i Svenska Dagbladet. De är mycket läsvärda. Denna dag läser jag hennes kolumn och berörs mycket, mycket starkt. Det handlar om att vara allvarligt sjuk... och hur man får uppleva sig omodern och politiskt inkorrekt. Du är sjuk...men gå genast tillbaka till ditt arbete... du är sjuk...tysta ned...bit ihop. Lite till...orkar du säkert. Rätten att vara sjuk? Är den försvunnen?

Tack Karin Thunberg för att du delade med dig till oss andra.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús J. Granero

Vad för idéeotiker leder vâra länder med sâ värdefulla och älskvärda varelser!
Pengidiotiker el skällösaidiotiker (ursäkta mig jag gillar inte alls ordet idiot)
Kommer Du ihâg Astrids sâga om Pomperipossan i en tidning som jag tror lede till en regerings fall 1979?
Krya pâ dig och hoppa fall...!
Ha en vacker dag, Jesús

2007-09-01 @ 10:37:48
Postat av: Monica

Jag tycker om de tecknade händerna:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback