GRÖNT och BOKSTÄVER

image1490

Den gröna färgen.
De skrivna orden.

Det gröna är en symbolfärg.
För det nya, det unga, det växande, för kraft.
Grön signalerar trygghet.

Den gröna färgen ... och .... bokstäverna.
En gräsmatta. En ordmatta. En växtmatta.

Ord blir till. Skapas.
De gror. Fröar av sig. Växer sig starka. Sticker ut. Förgrenar sig.
Skapar en bakgård, en trädgård, en värld.


Anne-Marie

RANDAVSKILJARE
Skatteskrapans nya Galleria, Akademibokhandeln 1 trappa upp, Skanstull-Medborgarplatsen, Sthlm

Kommentarer
Postat av: Madonnan

Det slår mig nu...att jag tänkte på att skriva några rader om Skrapan, som jag såg första ggn igår kväll..
Grönt är skönt och min favoritfärg.
Ha det så fint idag:)

2007-09-21 @ 07:57:05
Postat av: Ulla-Karin

Du skriver så fantastiskt bra - poetiskt! Du har aldrig funderat på att ge ut dina funderingar och iakttagelser i bokform??

Postat av: v

Tänkte grönt i morse när jag tittade på den Afrikanska liljan i den gröna 50-tals vasen... mitt sovrum ger kraft just nu, även om det inte skänker någon sömn att tala om ;) Växande grön och soligt gul är ledande just nu.
Må gott Anne-Marie!

2007-09-21 @ 10:50:13
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Anonym

Vackra ord. Kommentarsord. Vackra. Bara så. Välkomna! Välkomnande. Gensvarande. Svarande. Be-svarande. Jag fårdemgåvor... tack. Anne-Marie

2007-09-21 @ 11:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback