FOTBOLL...och LÄRANDE

image1346
självständigt schema-inte skola-utan fritid.



Min son satt oftast längst bak i klassrummen.
Han drömde om fotboll, levde fotboll, tänkte fotboll,
Min son var trött också... sena träningar...sena middagar...sena... ja mycket.

Min son hade en lärare som visste.
Innan hon gick in i klassrummet där min son satt...var...drömde sig bort
tog hon reda på några fotbollsresultat... speciellt de Italienska...
och så sa hon dessa i dörren...riktade till min son... eller mötte upp i
korridoren... 2-0 till...såg jag igår... och därmed hade hon på ett mycket enkelt sätt slutit ett förbund med min son. Jo...där lärde han sig också ett och annat. Jag tror det handlade om respekt, nyfikenhet, förståelse och vilja att komma närmare, hitta ingångar för lärande... ja...Jag talar om läraren i relation till min son. Inte om min sons vilja att lära...

Jag kan tacka denna lärare för hennes förmåga... och jag tror dessutom att hon hade andra ingångar som gjorde att andra elever kände sig sedda.

Inte förbisedda. Utan just sedda.

Igår...spännande match... jag såg att...

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback