FOTBOLL ... och KUNSKAP


image1345


Jag missade matchen igår ... inte bra.
Fotbollskunnande är mycket bra att ha med sig in i klassrummet.
Jag har fångat upp många killar och tjejer då jag talat om fotboll.
Det var min son som mer eller mindre tvingade mig in i fotbollsvärlden...
Det var om fotboll jag nådde min son..,

Så jag tittade på fotboll...
ivrigt påhejad och upplärd av min yngste son...
Jag fick lära mig alla namn på spelarna... ALLA.... och hade prov och förhör.
För att lära mig dem, etsa in deras namn i mitt inre register, hade min son ett knep.

Min son 10 år:
Här är den holländske spelaren....om han var ute med dig...ni var på middag... du frös.
Han... denna holländske spelare....som jag nu var tvungen att lära mig namnet på....
skulle genast ta av sin kavaj...resa sig upp och lägga den om dina axlar...
en sån kan man ju inte glömma bort - vad heter han nu då?
Du tycker nog att han är lite snygg...eller hur?


Nästa gång jag såg fotboll, ligamatcher, Roma-Juventus...så såg jag en hoper gentlemen...

- men där är ju han...han som skulle ge mig ett fång rosor...
- och där är ju han... han som gör mål... han som skulle skicka mig en vacker .... HEJA! BRAAAAAAAVO!
HAN ÄR JU EN HJÄLTE... TJOHO!

Intill mig satt min dotter...

- men där är ju han...han som skulle bjuda ut mig...
- åh vilken lirare...det är ju han som skulle ....


Min yngste son...har alltid haft talets gåva. Vid alla matcher...vid allt som rörde fotboll hade han nu runt matbordet flera samtalspartners...men våra inre bilder... de hade min son skapat...

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback