ENSAMT...



Ensamt. Tråkigt. Längtar ut. Tar mig ut. Hamnar på ett fik. Dit orkar jag.


image1288


Ser en lärarkandidat som välkomnar mig att slå mig ned. Räddare tänker jag. Jag var beredd att gå upp till Icaaffären och terrorisera dem med tusen frågor om alla varor de har på lagret... vad som helst....prata, umgås, vara med andra... usch så tråkigt ... men nu så... räddare där ... så ... jag slår mig ned.

- Vill du ha sällskap...frågar han?

Sällskap?
Idag bara skriker jag efter sällskap. Det är så tråkigt att vara instängd i sig själv. Svär över lungorna...som bara för några dagar sedan inte märktes alls.

Så vi sitter och samtalar en timme eller så... och jag lyssnade intresserat till studier på Lärarhögskolan... och om en första vecka utan innehållsstart.

- jag är ju taggad till tusen...vill komma igång...

Det är ett viktigt inslag i lärandet. Att vilja...komma igång.... då är det bara att öppna dörrarna och GE.
Tänkte jag som själv lockades att börja prata och så var samtalet igång. Tack Du V.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Victor

Tack för kaffet, din uppmuntran och dina idèer. Alltid lika trevligt!
Victor

2007-09-03 @ 19:09:55
Postat av: anne-marie

Hej...och tack för stunden...Anne-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback