DAMMSKOR

- Mamma vad är dammskor?
- Dammskor?
- Dammskor?
- Hmmm....


Inget svar.
Undraren vänder sig till sitt syskon...


- vad är dammskor?
- såna skor vill inte jag ha
- Dammskor
- Jag vill ha rena skor, inte dammiga skor....
- Aha - det är dammiga skor... då vet jag.

image1489

Jag tänkte... den lille killen läste en skylt... DAMSKOR... och läste för sig själv... det viktigaste är gensvaret....
- du läser...
- ja jag undrar också...
- ska vi läsa tillsammans...
Nu blev det inte så... den lille killen fortsatte att undra... han hade skapat ett nytt ord... DAMMSKOR.....
Det visar att han förstår ordet skor... men har problem med det som är innan.
Som allt man undrar kring... behöver allting en lösning... DAMMSKOR - smutsiga skor.

Anne-Marie
i en DAMM-SKO-AFFÄR...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback