BLACKWELL IN EDINBURGH

BLACKWELLS in EDINBURGH.
Jag kan gå i timmar i bokhandeln här... timmar. När man frågar...något litet..eller om något författarskap....så bemöts man av oerhörd värme och skicklighet. Här har jag lärt mig mycket om hur Edinburgh formar läsare.... och vad man läser här. De författare som är knutna till Skottland och till Edinburgh har ständigt ett eget utrymme...


image1405

Jag köpte:

IAN RANKIN - THE FALLS - Ian Rankin är ofta, närmast dagligen inne hör ...och eftersom han är bosatt i Edinburgh köper jag min första bok av honom.... Dear. oh dear... you picked up the wrong one to start with... you will learn about Rankin´s characters if you read.... och bland travar av böcker så köper jag...THE FALLS...

TOVE JANSSON - FAIR PLAY - Andra gången här - en skyltad och frontad Tove Jansson... och jag bestämmer mig för att också läsa den författare vars författarskap jag i hela mitt liv....delat och läst... introduktionen i denna engelska översättning börjar...LABORA ET AMORE - WORK AND LOVE ... och jag känner mig hemma...

- Lovely reading you got there.... säger bokhandlaren och pekar på den hög av böcker jag bar i famnen....men en titel -
A THOUSAND SPLENDID SUNS av Khaled Hosseini fick all uppmärksamhet....
- Oh, this one is really good, you read THE KITE RUNNER I supposed....A lovely novel... Grabs you instantly...
This one grabs you...not by the first lines....but after a while.... pleasant reading.... hope you will love it...

Ja...så jag köpte
THE KITE RUNNER också...

När jag gjort allt ... fick jag givetvis ta så många bilder och fotografier jag önskade... kameran protesterade genom att signalera - batteriet är SLUT!

No problem... you can take what ever you want... here is ....
Jag ville ha material som visade hur de främjade läsintresse....

RANDAVSKILJARERANDAVSKILJARERANDAVSKILJARE

A-M skriver...utan bakgrund


BLACKWELL bookstore in EDINBURGH - en plats att vara i...
Min frågvishet...mina små samtal med... resulterade till en inbjudan i kväll...
en vernisage på AMBASSY...och den...ska jag gå på...
EDINBURGH - en plats att förkovra sig i.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback