BIG ISSUE THAT IS

Familjens skotte läste bilderna i min blogg.
Suddenly he cried out

- OH NO...not that Anne-Marie....

Han har rätt att påverka...för han inverkar i min blogg. Han ordnar och layoutar...

- Problems?
- You took a picture that will be taken off, not put in, a big discussion here, I tell you, and now you got it in your blog. Amazing...what did you think of? Really? Didn´t you think about the message...at all?
- Well, I did, I liked it,..charming isnt it? It is not that awful...
- Think of it... Anne-Marie...think of it... what about Sweden...change it to Sweden...Sweden is...
it would upset you Swedish people....

Familjens enda skotte hämtade genast upp artikeln ur the Scotsmen... nätledes...read out loud... BIG ISSUE THIS IS...


LEKTIONSFÖRSLAG
RANDAVSKILJARE

Hela diskussionen gjorde mig lycklig. Jag undervisar ofta och mycket kring några få ord... en mening...och den meningen får stå modell för hur att påverka, härma, utveckla, inveckla och skapa nytt. Det är en kreativ undervisning kring meningsuppbyggnad, grammatik, modell och lärande, strategier för hur att lyckas, utvecklandet av andra meningar...

RANDAVSKILJARE

Diskussionen hamnade helt rätt...och återigen... det lilla har en stor potential att skapa något stort. Det lilla är greppbart, utvecklingsbart, och ett gott underlag för samtalande och muntlig skrivning.

Tack...tack...tack!
Har jag glömt något? Hmm.... Bilden!

REKLAM FÖR EDINBURGH

- What´s bothering you?
- SMALL...change it into... yes...to... or .... to....
I tell you - Big Issue...it is!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Härligt! Kram från ett mulet Enskede


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback