VUXENTANKE om 16-ÅRINGS DÖD

198786-1623


Alla vuxna bör ta sitt aktiva ansvar för unga människor i vårt samhälle.

Det går inte att skjuta ansvar ifrån sig.

Det är inte skolans roll, det är inte polisens fel,

det är inte? utan det är var och en av oss som äger ansvaret.

Detta ansvar ska vi visa att vi är villiga och beredda att ta.

Det ska synas på oss.

Det går inte längre att skjuta ansvaret ifrån oss.

Jag vill det inte.

Jag vill verka att var och en tar sitt ansvar kring en ung människa.

Vi är en människa fattigare.

Vi är en framtid mindre.


Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: patrick

Detta är är tänkvärda ord.. Vi måste visa att vi vuxna ser och bryr oss.
Jag vill bara tacka för en grym sida!
Jag hittade den av en slump..
Helt otroligt inspirerande.
TACK!
Jätte bra sida..
Mvh
Patrick "lärarstuderande"

2007-10-11 @ 00:32:13
Postat av: jos

Mamma, ibland tänker jag på Hjalmar Söderberg's historiett Att döda. Minns du när jag läste den i skolan. Och vi hade långa diskussioner om nazismen. Den där sista scenen med räven. Ah, den är tung den där novellen, men jag tänker i a f väldigt ofta på när vi läste den. Och ibland när världen känns dyster. Hur mycket dumt man kan göra bara för att man kan. För att det är tillåtet. Jag tror jag ska försöka läsa den igen. Just nu skulle jag vilja sitta på din balkong och dricka vin och ge dig en tack för att du finns kram. Krya på dig. Kämpa på mot alla orättvisor. Kram, dottern

2007-10-11 @ 02:36:56
Postat av: mie

Hoppas att din morgon är god o. att dagen som påbörjats blir likaså!
Lycklig den moder som får så vackra dottersord tillägnade sej....
Lycklig den dotter, son,
som fostrats med kärleksfulla uttryck i tankar, ord och gärningar...
Lycklig är den familj som får leva i harmoni......
Vi kanske kan enas i ett FÖRBUND där vi med öppna sinnen kan göra hjälpande insatser efter bästa förmåga.....riktad "hjälp" till medmänniskor som blir utsatta samt de s.k förövarna...de som inte har "spärren", utan går över gränsen till det förbjudna och aldrig accepterade gärningarna.
Anne-Marie, känn min närhet och stöd!Mie.

2007-10-11 @ 08:05:31
Postat av: Kersti

Ansvarsförbundet. Tja.
Vi måste ta ansvar. Jag tänker på den lilla prinsen och räven. Räven säger till lilla prinsen: "You become responsible, forever, for what you have tamed."
Vi har ett ansvar, alltid för alla våra barn och ungdomar.
Kan jag kopiera in loggan hos mig i ett inlägg? är det ok?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback