SKOLFORUM IDAG...

Idag har jag lyssnat till

image1704

Till Ellinor som ingår i KIWIAKADEMIEN. Hon talade om det lärande rummet och dess organisation. Det var härligt för mig att lyssna till - ljuv musik. Den ska spelas högt.

image1705

Jag lyssnade till en föreläsning om IPOD i skolan. Det var mycket intressant. Jag har tänkt mycket på det jag läst i Fredrikbloggen kring undervisning och teknik. Jag är själv för att man aktivt använder mobilen i lärande sammanhang... vad sägs om SMS på engelska... sänd mig ett meddelande...

image1706

Jag lyssnade på Bo Sundblad... och hans tankar kring hur att dokumentera läsutveckling.

Jag lyssnade också på hur SMARTBOARD fungerar i ett aktivt klassrum. Det är mycket framtid.
Jag upptäckte att det var mycket, mycket som utmanade mig. Jag vill vara där ... där utvecklingen sker.

Jag sökte upp en mycket duktig ITstrateg och hade ett oändligt långt, livligt, roligt och lärande samtal med honom... Det lär det bli mer av. Jag är idel öra.

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback