PERSONALEN I MATSALEN - Skolans hjärtan

image1648

Då dagen är slut passerar jag matsalen. Alla stolar står på borden. Det är städning. Innan dess har skolans 900 elever ätit skollunch. Innan dess har nästan 80 vuxna ätit skollunch. Skolmatsalen är ett självständigt rike som påverkar hela skolans arbete. Dessvärre är det en liten tyst grupp - mattanter och matgubbar - som där gör ett gigantiskt jobb. En liten ros till dem. Inför kommande vecka.

Tänk om vi lärare skulle genomföra "hemlig kompis" bland personalen... då skulle jag värna om - mattanter och vaktmästare... till att börja med. Sedan skulle jag plåstra om kansliet... och glädja några kollegor i klassrummet intill... bara för att...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Monica (metabolism)

Hmmm... Tycker mig känna igen den där matsalen... Edboskolan måntro?
I den matsalen har jag varit rädd för niorna, fått mat kastad på mig, varit kär i killar, skrattat med kompisar, fått hjälp med läxor, hjälpt andra med läxor, hängt upp mobiler som vi gjorde i bilden, ätit klumpig gröt, haft tjejbråk, pratat skit, dansat med NO-läraren på balen, spelat flöjt...
Matsalen hade jag helt glömt bort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback