MAMMAS ORD


image954


Min mamma tyckte om ord.
Eftersom min mamma tyckte om ord
tyckte jag inte om ord.
En tonårsprotetst.

- Åh du med dina ord... kunde jag säga.
Då var jag 13-14-15 år...
När jag blev 16 så slutade jag säga
- Åh du med dina ord...
Innan jag var 13 sa jag aldrig...
- Åh du med dina ord...

Min mamma kunde berätta om ord så att man blev förvånad.
Detta med ordlika och gemensamhetskapande.
Ord var gränslösa.

Det tyckte jag om.
Att hon berättade om ord.
Min mamma var latinare.
Jag var inte latinare.

Idag vet jag att min mammas intresse
skapade växtmån för mitt eget.
Jag är ordintresserad.

Jag var en del i familjens ordrike.
Det är ett slags arv utvecklat i en miljö.


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback