JAG VILL LÄRA MIG

image1663

JAG VILL LÄRA MIG - hela anslaget - LIVSVILJAN.
Så ska det vara. Viljan är vårt viktigaste redskap. "Jag vill" får oss att övervinna rädslan. Mod att göra är en sak. Men viljan är det som får oss att göra det. JAG VILL LÄRA MIG - härliga anslag.

Vi gjorde samma sak med JAG VILL LÄRA MIG I SKOLAN. Det blev inte riktigt samma sak. Så nu letar jag efter vägarna mellan JAG VILL LÄRA MIG och JAG VILL LÄRA MIG I SKOLAN... det ska helst vara samma vilja och känslan av samma motivation. Annars blir det skollärande och inte livslärande.

Jag vill också - TEACHING BY DOING - jag gör det mina elever gör.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Godmorgon !
Maken är borta i USA en vecka, fullt upp med barnen etc. hinner inte ens kolla bloggen. Kikade in lite idag ! Jag håller med Viljan är ett redskap, hur fånga motivationen ? Viljan att göra något och tilltro att klara det. Det gälller oss alla.
kram,

Postat av: Johan

Jag förstår exakt hur du menar - var i samma situation för ett tag sedan själv!



Enda sätten för mig att öka min motivation då var att hitta svaret på nätet:



http://www.modernchef.se/2008-08-08-05-13-46.html



...fick en massa bra tips där!

2008-08-08 @ 15:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback