INTE LÄNGRE SKULD

MorgonTV.
En prisbelönt ung filmregissör - som ständigt gått sin egen väg - känner inte längre skuld för sina ambitioner.

Men nej...
Känn aldrig skuld för din vilja och det du strävar efter - skuld för din ambition? Jag ryser. Och känner igen mig.
Att vilja... det är större än att våga... när man strävar... kan vägen kantas av många hinder och många krokben...
det är ibland väldigt ensamt... men skuld för sina ambitioner.... det får man genom en snål omvärld som vill hindra...

det finns en liten diktstrof -
Om inte du brinner - om så ensam - vem ska då lysa upp i mörkret...

Jag vill värna ambitionerna bland mina elever. I stort och i smått. Det är något fel om någon endaste människa skäms för att hon har en vilja... eller för att hon/han brinner för någonting... jag anar JANTE... och ber oss alla vara vaksamma ... för oss själva, och för oss alla.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús

Anne-Marie, en belysande(?) och livförankrad diktstrof om ambitionen. Det gäller att leva. Vackert!

Tack, Jesús

2007-10-30 @ 10:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback